Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a cerut demararea unei anchete privind situaţia execuţiei lucrărilor pe DN 66, pe tronsonul Rovinari - Târgu-Jiu - Bumbeşti Jiu, aflat în reabilitare.
Ministerul a încheiat un contract în 2007 cu firma maghiară Vegyepszer ZRT din Budapesta, pe tronsonul din Gorj pentru care ar fi trebuit să încaseze 20 de milioane de euro.
Cu doar câteva luni înainte de termenul de finalizare al lucrării, s-a constatat că nici măcar un kilometru de drum nu s-a turnat din cei aproape 50 de kilomteri, deşi firma a încasat un avans de 3 milioane de euro. Banii au fost folosiţi, probabil, pentru organizarea de şantier.
Ministrul Radu Berceanu a dispus, ieri, demararea unei anchete privind situaţia lucrărilor de pe DN 66, pe tronsonul Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbeşti-Jiu. Măsura vine în contextul în care, în cele 21 de luni scurse de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, firma maghiară a realizat numai 3,5 din volumul acestora. Starea drumului existent, prin de gropi a provocat nemulţumiri în rândul conducătorilor auto, dar şi a autorităţilor locale, care de nenumărate ori au sesizat Ministerului Transporturilor faptul că pe acest tronson de drum nu se lucrează.
SE VA MERGE PÂNĂ LA REZILIERE!
Chiar ieri la Bucureşti a avut loc o întâlnire la Ministerul Transporturilor pe această temă, în urmă căreia Radu Berceanu a luat măsura începerii unei anchete.
"Am făcut sesizări peste sesizări şi am avut întâlniri peste întâlniri. Lucrările ar fi trebuit începute în august 2007 şi aveau ca termen de finalitate august 2009. Am constat că nu exista niciun grafic de lucrări, nimeni din teritoriu nu urmărea lucrările şi am atras atenţia de nenumărate ori asupra acestui lucru. Am avut o întâlnire cu reprezentanţii firmei ungare de aici din România, iar în urma a