În opinia preşedintelui CRC, când i se solicită documente potenţial „delicate", municipalitatea adoptă politica de eschivă
Organizaţia non-guvernamentală Centrul pentru Resurse Civice Constanţa a fost partener într-un proiect ce a vizat monitorizarea procesului de achiziţii publice în cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice centrale şi locale, proiect derulat de Institutul pentru Politici Publice (IPP) Bucureşti. Printre autorităţile publice cărora li s-au solicitat informaţii în acest sens s-a aflat şi Primăria Constanţa. Despre transparenţa şi disponibilitatea primăriei am discutat cu preşedintele CRC Constanţa, Cosmin Bârzan.
Câte adrese aţi depus la Primăria Constanţa pentru a obţine informaţiile necesare?
Iniţial, am depus o adresă, pe Legea 544, prin care ceream contractele de achiziţii publice din anul 2008 pe anumite servicii. După ce adresa a stat tot timpul legal la Departamentul Juridic din Primăria Constanţa, am avut surpriza să constatăm că salariaţii de aici au trimis-o Centrului de Informaţii Cetăţeni, declinându-şi competenţa. Ne-au spus că printre informaţiile oferite de ei din oficiu nu se regăsea ceea ce solicitam noi. În consecinţă, au lăsat la latitudinea/interpretarea Direcţiei Tehnic Achiziţii dacă formularea unui răspuns însoţit de documentele solicitate este „oportună". De aici n-am primit niciun răspuns. Practic, ne-au ataşat răspunsul Serviciului Juridic al Primăriei municipiului Constanţa, din care am înţeles că, dacă cei de aici spun „nu", şi ei spun „nu"... Am discutat cu cei de la Tehnic şi ni s-a spus că ni se va răspunde, dar că solicitarea noastră tot întârzia la Serviciul Juridic. Probabil, oamenii de la Juridic sunt foarte ocupaţi... iar noi am aşteptat chiar şi peste termenul legal.
Ce aţi făcut în această situaţie?
Am făcut o reclamaţie administrativă, înregistrată cu