Analistii firmei de cercetare Gartner estimeaza ca vanzarile de minilaptopuri vor creste in acest an la 20,2 milioane de unitati, comparativ cu numarul de 11,7 milioane de unitati livrate anul trecut.
Competitia de a avea o cota de piata cat mai mare pe singurul segment din industria PC-urilor care creste in aceasta perioada economica dificila a instigat companiile sa lanseze netbookuri noi (laptopuri de dimensiuni reduse, special concepute pentru accesul la internet).
Nume mari din industrie, precum Hewlett-Packard, au intrat pe acest segment de computere portabile, care costa in medie sub 500 de dolari (376 euro).
Acer, cel mai mare producator de netbookuri din lume, a lansat noul model de 11,6 inchi (29,4 cm) din gama Aspire One in Londra la un pret de 395 euro. Modelul de 11,6 inchi este echipat cu un procesor Intel Atom, are o baterie cu autonomie de opt ore si un touchpad multi-gesture, similar cu interfata Apple iPhone. Dispozitivul mai are un hard disc de 160 GB si conectivitati Wi-Fi, Bluetooth si 3G.
Netbook-urile sunt create pentru mobilitate, cantarind mai putin de doua kilograme, ceea ce nu inseamna ca au componente mai putin puternice decat laptopurile traditionale.
Acer si-a depasit rivalul taiwanez Asustek in ceea ce priveste vanzarile globale de netbookuri anul trecut, avand 5 milioane de unitati livrate, a sustinut Gianfranco Lanci, presedintele si directorul executiv al firmei taiwaneze Acer. Compania se asteapta sa livreze intre 10 milioane si 12 milioane de netbookuri in acest an, a adaugat el. Anul acesta ar putea deveni o perioada in care consumatorii vor putea cumpara laptopuri la preturi mult mai mici, sunt de parere analistii. In februarie, un laptop de nivel mediu se vindea cu 671 dolari (504 euro), fata de suma de 864 dolari (649 euro) inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, conform firmei de cerceta