- Diverse - nr. 298 / 7 Mai, 2009 Desi este greu de inteles de ce mai marii Politiei Romane, care au decis suspendarea functionarii radarelor fixe din tara, cu exceptia celor montate pe DN1, au anuntat acest lucru abia in data de 5 mai a.c., desi functionarea lor a incetat inca din 24 aprilie. Desi este un fapt implinit deja, este bine de retinut ca transparenta, ca si informarea opiniei publice, de care se face atata caz in activitatea MAI, este inca in suferinta. Practic, aceste radare fixe, montate de doua firme clujene in toata tara, respectiv in 27 de judete ale tarii, au ajuns sa monitorizeze traficul rutier, indeosebi din localitatile in care exista asa-zisele puncte negre, dat fiind numarul mare de accidente rutiere petrecute in acele zone, radare care aduceau venituri doar firmelor care le-au montat, respectiv primariilor care le-au acceptat pe teritoriul lor. La aceasta ora este suspendata functionarea a 77 de radare fixe, intre acestea si cele sapte montate, cu doar o luna in urma, in judetul Mures, si de a caror activitate primarii inca n-au apucat sa se bucure, in sensul intrarii unor bani in bugetele locale de pe urma amenzilor aplicate de catre politistii de la Rutiera. Suspendarea activitatii acestor radare a fost dispusa de conducerea Politiei Romane, ca urmare a unor nereguli legislative sesizate de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, care a constatat ca primariile nu au recurs la licitatie publica, asa cum cere legea, ci au preferat un parteneriat direct cu cele doua firme clujene. Pe de alta parte, sunt numeroase actiunile in instanta ale celor care au fost amendati de catre Politia Rutiera ca urmare a depasirii vitezei legale de rulare inregistrate de aceste camere. Mai este un aspect, anume acela ca, de fapt, Politia facea un serviciu pentru cele doua firme private, asigurand-le ve