Veniturile Romtelecom din primul trimestru din acest an au scazut cu 8,1% pana la 201,4 milioane euro, fata de perioada similara din 2008, iar numarul liniilor de telefonie fixa a scazut cu 2,9% pana la peste 2,9 milioane linii, se arata in raportul grupului elen OTE. Operatorul a inregistrat cresteri pe segmentele de internet broadband si televiziune prin satelit, insa efectele crizei economice s-au reflectat in rate de crestere mai mici, sustine seful Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
In ciuda scaderilor inregistrate pe zona serviciilor de telefonie fixa, numarul clientilor Romtelecom pe segmentele de internet broadband si televiziune prin satelit a depasit 700.000 pentru fiecare dintre cele doua servicii (respectiv 701.000 clienti pentru Clicknet si 724.000 clienti pentru Dolce).
"Cu toate acestea, efectele crizei economice au inceput sa fie resimtite de asemenea pe piata locala, fiind reflectate in rate de crestere mai mici decat in perioadele anterioare (pentru serviciile de Internet broadband si de televiziune), dar si intr-un declin al veniturilor, in principal datorita deprecierii RON in raport cu EURO.
Eforturile de a creste eficienta interna si de a avea un control mai bun asupra costurilor sunt reflectate in performantele financiare ale companiei in primul trimestru al anului 2009, printr-un profit inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) mai mare cu 30% fata de aceeasi perioada a anului precedent", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
In primul trimestru din acest an, Romtelecom a inregistrat un profit operational de de 13,7 milioane euro, fara de pierderi operationale de 14,2 milioane euro in perioada similara din 2008.
Circa 200 de locuri de munca au fost in cea mai mare parte eliminate in aprilie
Conform planului de reducere