La ediţia din acest an a târgului participă 360 de companii. La expoziţia din 2008 s-au înregistrat 730 de firme. Inaugurarea târgului Construct Expo Ambient de ieri a fost una cu mult sub nivelul anilor precedenţi. Vocile participanţilor se auzeau în stânga şi în dreapta, dezamăgite de aceste prime ore ale expoziţiei.
Ceasul arată 10.30, iar prin sala de expoziţie se plimbă doar câţiva vizitatori, trecuţi bine de 50 de ani. Reprezentanţii firmelor nu-şi explică numărul mic de participanţi din acest an, simţindu-se parcă fără rost în lipsa competiţiei.
„Suntem complet înmărmuriţi de lipsa participanţilor, colegilor, competiţiei noastre, efectiv nu îmi explic ce se întâmplă şi de ce expoziţia din acest an este atât de goală”, a declarat Nasser Sarkesh, manager executiv al firmei de produse de instalaţii şi amenajări Imorom.
Reprezentanţii companiilor participante cred că evenimentul este slab promovat şi că bugetele tot mai restrânse au determinat firmele să spună „pas“ participării la acest târg.
Chirii ca la Valencia
Marian Sîrbu, reprezentant al companiei spaniole Apavisa, a participat recent la un târg asemănător, la Valencia. „Pentru un stand de o mărime normală, participarea ne costă peste 20.000 de euro, din care peste 6.000 de euro înseamnă numai chiria. Credeţi-mă că preţurile de participare sunt comparabile cu cele din Valencia“, spune Sîrbu.
Spre ora 12.00, sala devine ceva mai populată. Întâlnim o doamnă interesată de design, pentru o pensiune pe care o construieşte în Predeal . „Mă uit, caut preţuri bune, dar şi o calitate bună pentru produse de interior, însă deocamdată sunt în stand-by cu deschiderea pensiunii, din cauza impozitului forfetar“, spune Mariana Ionescu.