Citibank, unul dintre cele mai mari grupuri financiare la nivel mondial, se pregateste sa lanseze in aceasta toamna operatiuni de retail complet dezvoltate pe plan local, tintind segmentele de clienti cu venituri peste medie si mari.
In cei 13 ani de prezenta pe piata romaneasca Citi s-a concentrat pe clientela corporate, in timp ce pe zona de retail a activat in ultimii ani doar pe nisa de credite de consum, printr-o divizie specializata, CitiFinancial.
"Este un moment bun din punctul nostru de vedere. Multe banci si-au incetinit acum activitatea, in timp ce noi sunt deschisi pentru afaceri, pastrand insa traditia de a ne selecta cu atentie partenerii", spune Kumar Ramachandran, 42 de ani, seful diviziei de Consumer Banking a Citi in Romania.
Americanii vor importa acum in Romania modelul international de retail banking, oferind aceste servicii sub brandul Citibank. Serviciile de retail vor fi adresate in special clientilor cu venituri peste medie si mari, care au un grad de sofisticare financiara relativ ridicat.
Citi mizeaza pe un portofoliu extins de produse, de la credite si carduri de credit, la asigurari sau alternative de investitii in fonduri mutuale si produse structurate pentru a se diferentia de concurenta deja numeroasa. Tinta Citibank pentru urmatorii cinci ani este sa ajunga la 250.000 de clienti de retail. Spre comparatie, BCR, cea mai mare banca din sistem, are aproape 4 milioane de clienti, in timp ce Volksbank - un jucator de top care s-a concentrat pe vanzarea de credite imobiliare - are peste 200.000 de clienti.
Ramachandran se afla in Romania din septembrie anul trecut, pentru a pregati ofensiva pe retail, care va fi lansata oficial in aceasta toamna.
"Modelul de distributie va fi corelat cu segmentele de clientela pe care le tintim. Nu vrem sa avem milioane de clienti si sute de unitati, pentru ca nu am putea