Oriflame Romania, filiala locala a producatorului suedez de cosmetice, caracterizeaza primul trimestru al acestui an ca fiind in linie cu intreaga piata, fara a face publice datele financiare obtinute, dar estimeaza o crestere de peste 10% in 2009, in conditiile in care aproape toate sectoarele inregistreaza deja scaderi.
"Evolutia Oriflame nu seamana deloc cu economia romaneasca, chiar daca decembrie a fost considerata varful de sarcina pentru ca oamenii erau speriati. Avem crestere, iar in regiune am fost chiar numarul unu. Vanzarea directa de cosmetice va avea anul acesta o dinamica de 20%, in timp ce in retail va fi sub 10%", a declarat pentru ZF Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania.
Oriflame a rulat anul trecut afaceri de 112,6 mil. lei (33,3 mil. euro), in crestere cu 15% in lei fata de 2007, cand cifra de afaceri a ajuns la 106,5 mil. lei (32,2 mil. euro). Tatoiu spune ca desi valoarea comenzilor a scazut, numarul de unitati si comenzile au crescut semnificativ, iar "cresterea numarului de clienti, mult peste media ultimilor patru ani, acopera pierderea in valoare".
Strategie noua pe online
Chiar daca este una dintre putinele companii pe plus, Oriflame si-a facut deja strategii "de criza", printre masurile luate fiind mentinerea preturilor si transferul costurilor catre zone unde impactul asupra veniturilor este minim. In rest, compania merge pe dezvoltare.
"Vom crea mai multe centre de proximitate in Bucuresti, unde potentialul de crestere este de 40%. Pana la sfarsitul anului vom avea un astfel de centru in fiecare sector, iar in provincie vom intra cu firma, nu prin dealeri. Vom face magazine online", anunta Tatoiu, care vede un potential imens in anumite regiuni din tara si o piata de cosmetice nicidecum matura, care s-a dezvolatat la fel ca infrastructura din Romania - "haotic".
Oriflame a mizat in