Constructorul autohton a prezentat, ieri, la Salonul Auto de la Barcelona, o variantă mai robustă a hatchback-ului Sandero.
Noul model Dacia, botezat Sandero Stepway şi lansat ieri, la Salonul Auto de la Barcelona, este, în fapt, o reinterpretare a hatchback-ului Sandero şi, practic, aceeaşi maşină pe care grupul Renault o comercializează începând de la finele anului trecut în America de Sud, sub numele Renault Sandero Stepway.
Stepway vine cu un design mai robust decât hatchback-ul Sandero din care a fost derivat. Modificările au privit garda la sol, care a fost mărită (cu aproximativ 20 de milimetri), pragurile şi barele de protecţie, cărora li s-a dat o tuşă cromată, barele de pavilion longitudinale şi partea finală a eşapamentului, şi ea împodobită cu crom strălucitor.
Două motoare cunoscute
Potrivit Dacia, Stepway vizează un public tânăr şi dinamic. Maşina are o garanţie de trei ani sau 100.000 de kilometri şi, în funcţie de piaţa de desfacere, va fi echipată cu un motor de benzină de 1.6 litri şi 90 de cai-putere sau unul pe motorină, 1.5 dCi, cu 70 CP.
Cum nici unul dintre motoare nu reprezintă o noutate, performanţele dinamice nu diferă prea mult de cele deja cunoscute de la Sandero. Versiunea pe benzină poate atinge o viteză maximă de 163 km/h, iar cea pe motorină - doar 150 km/h. Sprintul 0-100 km/h va fi acoperit în 12,4 secunde („benzinarul” de 1.6 litri) sau chiar 16,7 secunde (turbodieselul de 1.5 litri).
Situaţia se ameliorează atunci când se ia în discuţie consumul. Dacia susţine că Sandero Stepway are nevoie de numai 5,3 litri de motorină (7,6 litri de benzină) pentru a parcurge 100 de kilometri în regim mixt.
Traseele urbane măresc ecartul existent între cele două propulsoare, avantajând net versiunile echipate cu unitatea 1.5 dCi. Micul turbodiesel va arde,