Pe 1 mai, cand a inceput oficial sezonul de iahting in Marea Neagra, oamenii de afaceri, posesori de iahturi s-au intrecut in pregatiri pentru lansarea la apa a ambarcatiunilor de zeci de mii de euro.
In urma cu trei ani, pasionatii de iahting de abia incepeau sa-si cultive oficial acest hobby, se dadea startul pentru prima regata internationala din Romania si, desi nu existau ca infrastructura decat porturile Ana Yacht Club si Tomis (nu foarte modernizat), se achizitionau tot mai multe barci.
Spre comparatie, anul acesta numarul regatelor a crescut la 15, portul Tomis este in curs de amenajare si inca doua porturi (la Mangalia si Limanu) isi anunta intrarea pe piata. Si chiar daca intre timp a venit si criza, „cei cu adevarat pasionati de iahting nu vor fi afectati", spune Bogdan Andriescu, managing partner al societatii de brokeraj in asigurari Eos Risq Romania si proprietar al unei ambarcatiuni cu motor (dar pasionat al velelor).
In mai, managerul spune ca e nerabdator sa o lanseze la apa pe „Casandra", o adevarata casa pe apa cu lungimea de 9 metri, in Tulcea, urmand ca ambarcatiunea sa ramana acolo pentru restul anului.
Sfidarea crizei de catre cei pasionati de iahting se vede de altfel cel mai bine din graba cu care si-au lansat ambarcatiunile pe apa, la inceputul lunii, fara se se uite la cheltuieli (de la sute la cateva mii de euro) si cu entuziasmul unor copii care ies la joaca dupa o iarna lunga.
George Copos, proprietarul Ana Holding, si-a scos la apa pe 1 mai cele trei ambarcatiuni pe care le detine si a ales sa faca singur toate pregatirile necesare „botezului" anual.
A lucrat timp de trei zile la „finisajele" barcilor, ca slefuit si vopsit cu antivegetativ pe coca barcii (impiedica vegetatia marina sa se prinda de fundul barcii), si spune ca face asta din placere in fiecare an. Copos e pasionat de veliere de 5 ani de z