Aviva Asigurari de Viata a inregistrat in primul trimestru afaceri de aproape 24 de milioane de lei (5,6 mil. euro), in scadere cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Calculat in euro, declinul este mai mare, de 28%, din cauza deprecierii monedei nationale.
"Unul dintre cele mai importante canale de distributie ale Aviva Asigurari de Viata este reprezentat de banci si de aceea rezultatele aferente primului trimestru al anului 2009 au fost influentate in mod direct si negativ de ceea ce se intampla in sectorul bancar. Mediul economic a avut un impact negativ si asupra celorlalte canale de distributie si ne asteptam ca pana la finalul anului sa nu se schimbe multe lucruri", a declarat Shah Rouf, directorul general al Aviva.
Aceasta este prima scadere semnificativa a primelor brute subscrise de companie, in conditiile in care intreaga piata scade. Potrivit datelor publicate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, piata asigurarilor de viata a scazut cu 4% in primele doua luni, comparativ cu aceeasi perioada din 2008. Acelasi declin l-a inregistrat si segmentul asigurarilor generale. O parte importanta a vanzarilor firmelor de asigurari de viata se realiza prin intermediul bancilor, in principal prin polite atasate creditelor, iar odata cu inghetarea creditarii aceasta piata a scazut puternic.
Mai mult de jumatate din subscrieri, din unit-linked
Din primele brute subscrise de Aviva in primul trimestru, 12,8 milioane de lei (3 mil. euro), adica 54%, provin din asigurari unit-linked, polite legate de fonduri de investitii. Aproximativ 46% din subscrierile Aviva din primele trei luni au provenit din asigurari de viata traditionale, segment pe care s-au inregistrat prime brute subscrise de peste 11 milioane de lei (2,6 mil. euro).
Aviva a fost anul trecut a cincea companie din piata asigurarilor de viata, cu o cota de 6%.