* prima etapă a programului "Rabla 2009" este cea mai slabă din istoria acţiunii * la Brăila, numai circa 100 de maşini vechi au fost date la casat * asta în ciuda discounturilor de mii de euro practicate de producătorii de maşini * dealerii auto consideră că prima de casare ar trebui majorată
La sfârşitul acestei luni, prima etapă a programului "Rabla 2009" se încheie şi niciunul din dealeri nu şi-a atins cota, riscând astfel să nu mai intre în etapa a doua. Programul de reînnoire a parcului auto nu a avut rezultatul scontat asupra vânzărilor de autoturisme nici la Brăila.
Deşi prima a crescut comparativ cu 2008, ajungând la 3.800 de lei, iar dealerii au avut reduceri de mii de euro, "Rabla" a avut un start slab. Numai o sută de maşini vechi au fost predate de brăileni centrului de colectare fier vechi situat în incinta fostului combinat chimic de la Chiscani, aparţinând "Mioriţa Com", societatea autorizată pentru această activitate. "Lumea a mai început să aducă maşinile vechi, avem primite până acum circa 110 autoturisme. Acţiunea nu se ridică însă la nivelul anilor trecuţi, dar este bine că a început, chiar şi aşa. Probabil că băncile au început să dea drumul la credite, dar în principal brăilenii au fost atraşi de reducerile practicate de producătorii de maşini. Beneficiind de un discout de 2.000- 2.500 euro, la care se adaugă prima de casare, de 3.800 lei, oamenii au spus că, în general, au mai făcut credit la bănci cam de 15.000 lei şi astfel au putut să-şi permită o maşină nouă, cu o contribuţie proprie de circa 10.000 lei, ceea ce este convenabil.
Logan, maşină de criză
Numai la Logan nu au existat reduceri, dar aici cererea a fost foarte mare. Logan s-a dovedit a fi maşina cea mai profitabilă în vremuri de criză, atât pentru piaţa externă cât şi pentru Dacia", ne-a precizat Gabriel Cloşcă, administratorul centrului de colectare. Pe lâng