Samsung spune ca romanii s-au orientat de la televizoarele clasice catre cele cu ecran plat.
Samsung Romania, subsidiara locala a producatorului coreean, estimeaza ca piata locala de televizoare LCD s-a ridicat anul trecut la 420.000 de unitati, fata de nivelul de 230.000 de televizoare vandute in 2007.
"Cresterea a intervenit dupa ce consumatorii s-au orientat de la clasicele televizoare cu tub catodic (CRT) catre cele cu ecran plat. De asemenea, consumatorul din mediul urban este obisnuit sa aiba un produs TV si in alta camera decat in living", a declarat Madalina Cotoanta, directorul de produs pe segmentul TV al Samsung Romania, citata de Mediafax.
Anul trecut, Samsung a vandut in Romania 120.000 de televizoare LCD, in crestere cu 60% fata de anul anterior, pe o piata care s-a majorat cu peste 81%. In prima luna a anului curent, piata a continuat sa creasca fata de acelasi interval al anului trecut, urcand de la 24.000 la 30.000 de unitati vandute.
"Vanzarile Samsung Romania din prima luna a anului s-au ridicat la circa 10.000 de televizoare LCD, iar cota noastra de piata la finalul lunii februarie, cand vanzarile au stationat, a fost de 28,5%", a afirmat Cotoanta, citand date ale companiei de analiza si cercetare GfK. Samsung a lansat in Romania, la jumatatea lunii aprilie, o serie de televizoare construite pe tehnologia LED, care au performante mai ridicate decat cele cu cristale lichide (LCD), insa si preturi mai mari, incepand de la 5.999 lei.
Madalina Cotoanta a precizat ca Samsung a vandut peste 10 televizoare LED si a reafirmat obiectivul companiei de a comercializa cel putin 500 de unitati in perioada mai-iunie. Astfel, gama de televizoare LED ar putea aduce companiei venituri de aproape 800.000 de euro in urmatoarele luni.
Segmentul LCD TV genereaza insa cea mai mare parte a veniturilor Samsung Romania, respectiv