Veniturile Romtelecom au scazut la 201,4 milioane de euro, pe fondul declinului pe serviciile de voce, in timp ce Cosmote a urcat la 98,1 milioane de euro, in urma extinderii agresive a bazei de clienti.
Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, a trecut pe profit operational in primul trimestru din 2009, consemnand castiguri de 13,7 mil. euro, comparativ cu pierderea operationala de 14,2 mil. euro din T1 2008. Operatorul a contabilizat pierderi pe intreg parcursul anului trecut, cu un maxim de 21,8 mil. euro in trimestrul al patrulea.
Veniturile Romtelecom au inregistrat o scadere de 8,1% in primele trei luni ale anului, pe fondul declinului inregistrat pe segmentul de telefonie fixa. Operatorul a pierdut aproape 90.000 de clienti fata de aceeasi perioada din 2008, ajungand la 2,93 milioane de utilizatori. Venitul mediu per utilizator (ARPU) a scazut de asemenea, cu 10%, insa raportul financiar al grupului elen OTE, care controleaza Romtelecom, nu precizeaza valoarea absoluta. Comparativ cu T4 2008, veniturile operatorului au scazut cu aproape 5,5%, de la 213,5 mil. euro.
Pe de alta parte, Romtelecom a reusit sa isi mareasca considerabil baza de clienti pe televiziune si internet, crescand in medie cu 53% si ajungand la 724.000, respectiv 701.000 de utilizatori.
"Efectele crizei economice au inceput sa fie resimtite de asemenea pe piata locala, fiind reflectate in rate de crestere mai mici decat in perioadele anterioare (pentru serviciile de internet broadband si de televiziune), dar si intr-un declin al veniturilor, in principal din cauza deprecierii leului in raport cu euro", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
Rata OIBDA a Romtelecom (profitul operational inainte de depreciere si amortizare) a urcat cu 33,2%, la 74,3 mil. euro in T1, insa cifrele nu includ impactul progr