Grupul italian Gi Group, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata italiana de resurse umane, care a achizitionat la inceputul acestui an 52% din compania cu activitati de recrutare si consultanta Barnett McCall Recruitment (BMR) isi propune sa ajunga la 20-30 de birouri pe piata locala in urmatorii ani. In prezent, BMR are patru birouri la nivel national, in Bucuresti, Timisoara, Cluj si Oradea.
“Strategia Gi Group in Romania prevede o extindere puternica la nivel national pe termen mediu, pentru ca vrem sa beneficiem de potentialul pe care il prezinta piata locala a fortei de munca”, a declarat, pentru Wall-Street, Stefano Colli-Lanzi, CEO Gi Group. In prima faza, pe harta de extindere a Gi Group figureaza orase ca Brasov, Targu-Mures si Bacau, dar si capitala Moldovei, Chisinau.
Italienii au decis sa investeasca pe piata locala datorita statului de piata emergenta, cat si oportunitatii pe care au avut-o de a gasi un partener strategic, care sa se muleze pe asteptarile grupului.
“Pe langa acesti factori, am ales Romania pentru ca ne asteptam ca piata fortei de munca sa-si revina in curand si vrem sa ne oferim serviciile companiilor care se afla in cautarea de oameni cat mai buni. De asemenea, a contat faptul ca intre Romania si Italia exista numeroase conexiuni de business, precum si numarul de locuitori. O tara cu o populatie de peste 20 de milioane de oameni nu putea fi ocolita”, explica Colli-Lanzi.
Gi Group, cu afaceri anuale de circa 800 de milioane de euro la nivel global, a preferat sa intre pe piata locala prin intermediul achizitiei BMR pentru a putea beneficia de know-how-ul businessului creat de Charlie si Samantha Crocker in 1999.
“In general, politica noastra de extindere la nivel international se bazeaza pe achizitii de pachete majoritare si nu pe crearea unor proiecte de la zero. Ne propunem ca in 4-5 ani