Presa scrisa a atras in primul trimestru investitii in publicitate cu 30-50% mai mici fata de perioada similara din 2008, in conditiile in care bancile, producatorii auto, operatorii de telefonie mobila, dezvoltatorii imobiliari, principalii advertiseri in presa scrisa, au taiat la sange sau au stopat bugetele de advertising pe fondul crizei.
Pentru publisheri, veniturile din publicitate asigura operarea de zi cu zi a publicatiilor, in conditiile in care incasarile din circulatie- vanzarea la chiosc si abonamente - merg foarte prost. Ce se va intampla in continuare si ce fac publisherii pentru a rezista pe aceasta piata extrem de dificila, mai ales ca TV-ul este la putere in Romania pe piata de advertising?
Valoarea investitiilor media nete in 2008 a fost estimata in piata intre 550 si 600 mil. euro, investitiile cele mai mari, de peste 60%, fiind atrase de TV, in timp ce printul a avut un procent de aproximativ 18% din bugetul total al investitiilor in publicitate din Romania.
„Si in acest an TV-ul detine in continuare ponderea majoritara din totalul investitiilor in publicitate, in cele mai multe cazuri. Presa scrisa este probabil sectorul media afectat in cea mai mare masura de contextul economic actual", spune Manuela Necula, CEO al Ogilvy Group Romania, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare de pe piata.
Taiere la sange a bugetelor de advertising
Publisherii estimeaza ca scaderea veniturilor din publicitate in primul trimestru a fost intre 30 si 50% la nivelul intregii prese scrise, principalul motiv fiind stoparea bugetelor de marketing ale companiilor, chiar daca in unele cazuri, vanzarile acestora nu au scazut cu aceleasi procente.
„Consider ca, in medie, veniturile din publicitate in presa scrisa au scazut undeva la jumatate fata de primul trimestru din 2008. Investitorii importanti in publicitate nu au