Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB)&Carlsrom Beverage, a declarat ca se asteapta pentru acest an la o crestere a industriei locale de bauturi necarbonatate de 5-10%, in cadrul careia compania activeaza cu brandul Granini, pe fondul reorientarii consumului catre produse naturale, mai sanatoase.
Potrivit estimarilor lui Shachar Shaine (foto), piata locala a bauturilor necarbonatate a atins in 2008 valoarea de 900 mil. lei (aprox. 245 mil. euro). In plus, URBB detinea in primul trimestru al acestui an o cota de 7% pe aceasta piata.
“Intentia noastra este sa ajungem pana la finalul acestui an in primii trei jucatori pe piata bauturilor necarbontate. Pana la sfarsitul lui 2009 bauturile racoritoare vor reprezenta aproximativ 20% din cifra de afaceri a companiei. Pentru noi 2009 este o situatie fericita, intrucat marca Granini ajuta foarte mult compania, balansand prin vanzari stagnarea de pe segmentul berii”, declara Shaine.
Carlsrom Beverage a inregistrat o crestere a vanzarilor Granini cu 260% in primele trei luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, in primul trimestru marca Granini a reprezentat 15% din volumul total de vanzari al companiei, respectiv 20% din punct de vedere valoric.
In urma cu un an compania a inceput productia sucurilor Granini in Romania, bugetul de investitii pentru 2008 si 2009 in linia de imbuteliere aseptica ridicandu-se la 15 milioane de euro. Capacitatea de imbuteliere a fabricii, pe segmentul Granini, este de 400.000 de litri/zi.
“Investitia in marketing pentru Granini este mai mare anul acesta, in ciuda crizei financiare. Ca urmare a actualului context economic, media este mai putin ocupata, preturile de promovare au scazut si este un moment bun pentru promovarea produselor noastre. Acum cu 100 de euro poti face mult mai multe decat anul