Grupul german Heidelberg Cement, prezent si pe piata locala prin intermediul Carpatcement Holding, a inregistrat o pierdere neta de 63 de milioane de euro in primul trimestru, comparativ cu perioada similara a anului trecut, pe fondul scaderii cererii de materiale de constructii datorata crizei economice si a conditiilor nefavorabile pe timp de iarna din Europa si America de Nord.
Vanzarile grupului au scazut cu 25%, pana la 2,4 miliarde de euro, potrivit raportului financiar trimestrial. Grupul nu a oferit o prognoza detaliata asupra evoutiei businessului din 2009, mentionand totusi ca se asteapta la o reducere a vanzarilor si a castigurilor.
“Avand in vedere ajustarile capacitatilor de productie pe care le-am facut din timp, precum si masurile de reducere a costurile pe care le-am implementat, grupul este pozitionat astfel incat sa depaseasca provocarile din aceast an”, a declarat Bernd Scheifele, CEO Heidelberg Cement. Reprezentantii grupului au precizat ca asteapta sa beneficieze de proiectele de infrastructura anuntate la nivel global pentru urmatoarele luni, insa nu mai devreme de a doua jumatate a lui 2009.
Vanzarile de ciment ale grupului au scazut cu 18% in volum pe primul trimestru, pana la 16 milioane de tone. De asemenea, vanzarile de betoane s-au diminuat cu 24%, la opt milioane de metri cubi, in vreme ce vanzarile de asfalt s-au redus cu 9%, la 1,8 milioane de tone. Scaderile vanzarilor inregistrate de grup au fost afectate de declinul vanzarilor din Europa, Asia Centrala, Marea Britanie, Turcia si America de Nord, potrivit reprezentantilor Heidelberg Cement. Carpatcement Holding a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 298 de milioane de euro.
Grupul german Heidelberg Cement, care si-a facut debutul pe piata locala in 1998, dispune de trei fabrici de ciment in Romania, localizate in Bicaz, Fieni si Dev