Cei mai reprezentativi artişti interpreţi de folclor din ţară, reuniţi la Sălciua, în judeţul Alba, discută detaliile unei propuneri legislative care vizează introducerea studiului folclorului în şcoli. Participanţii la prima ediţie a colocviului „Artistul între tradiţie şi actualitate” au abordat totodată şi oportunitatea înfiinţarii unei uniuni a interpreţilor de folclor. Sursa: Mihaela MoraruSursa: Mihaela Moraru
1 /. Iniţiativa introducerii studiului folclorului în şcoli aparţine interpretului de muzică populară Ionuţ Fulea, care este şi preşedinte al Asociaţiei „Obârşia”. Fulea se numără şi printre organizatorii colocviului, alături de Fundaţia Culturală „TerrArmonia” condusă de Ioan Bocşa şi Consiliul Judeţean Alba.
Prntre artiştii care participă la colociul de la Sălciua sunt nume consacrate, precum Ioan Bocşa, Nicolae Furdui Iancu, Veta Biriş, Dinu Iancu Sălăjanu sau Daniela Condurache. „Din ceea s-a am văzut până acum, cel mai tare mă bucură că există un consens. Toţi trăim o dramă şi spunem că nu este bine ce se întâmplă, dar nimeni nu a oragnizat până acum o adunare, să punem la punct anumite lucruri”, a conchis Ionuţ Fulea.
Propunere înaintată parlamentarilor
Ca urmare a discuţiilor de la Sălciua, care se vor încheia în această seară, propunerile legislative rezultate urmează să fie înaintate parlamentarilor de Alba, care s-au angajat să le susţină în Parlament. „Deocamdată există două variante de lucru în privinţa introducerii studiului folclorului în şcoală. Se poate introduce în orele de muzică, unde cu o anumită frecvenţă, poate fi săptămânal sau poate fi lunar, să se studieze etnografie şi folclor. O altă variantă ar fi la orele de sport. Poate rezolvăm şi această dilemă cu două sau trei ore de sport pe săptămână. Poţi să faci şi educaţie etnografică şi sport, pentru că dansul înseamnă sport”, a decla