Retailerul austriac BauMax, cu afaceri de 130 mil. euro si 7 magazine operationale la nivel local, mizeaza in 2009 pe castigarea de clienti noi, in conditiile in care cosul mediu de cumparaturi s-a redus cu 6% de la inceputul anului, pe fondul diminuarii bugetelor romanilor pentru bricolaj.
Compania a realizat in primele patru luni din an o crestere a vanzarilor de 5% in magazinele mai vechi din retea, comparativ cu perioada similara din 2008, potrivit datelor comunicate de BauMax Romania. Incluzand expansiunea retelei, rata de majorare a cifrei de afaceri in acest interval a fost de 26,4%.
Singurele raportari financiare din acest an de pe piata de profil, ale companiilor Praktiker si Dedeman, au indicat scaderi de vanzari in trimestrul intai.
BauMax este a treia mare retea internationala de magazine de bricolaj de pe piata, cu afaceri de 130 mil. euro la nivelul anului trecut. Retailerul a intrat pe piata in 2006, iar la finele lunii aprilie din 2008 avea operationale 5 unitati, fata de 7 in prezent. "In cele cinci magazine mai vechi de un an ale retelei, vanzarile au avut un avans de 4,9% in primele patru luni din an, cand am inregistrat cresterea numarului de clienti cu 12,7% si scaderea cu 6% a bonului mediu de casa in aceste unitati", a declarat Alexander Frech, directorul general al BauMax Romania.
El mizeaza in acest an pe cresterea cotei de piata a retelei pe care o conduce datorita pozitionarii acesteia pe segmentul de preturi reduse.
Unul din efectele crizei asupra retailului de bricolaj sesizate in acest an de un alt jucator, Dedeman, este cresterea ponderii produselor ieftine in vanzarile totale ale magazinelor. Anul trecut, retailerul BauMax si-a dublat vanzarile fata de 2008, pe fondul expansiunii retelei cu doua unitati. Estimarile companiei de la inceputul anului indicau o rata de crestere organica a afacerilor intre 7 si