Pe lângă mijloacele clasice, internetul poate oferi soluţii numeroase de promovare prin motoare de căutare (search engine marketing), comunicarea în mediile sociale (social media communication), marketing viral. Pentru a fi eficiente, acestea trebuie abordate cu grijă.
Chiar dacă nu există o reţetă de promovare care poate fi aplicată la toate afacerile, în paralel cu mijloacele clasice de promovare, internetul poate aduce un plus de imagine, pe măsură ce creşte numărul utilizatorilor. Pe lângă crearea unui site bun, care să conţină toate informaţiile necesare (cine este firma X, ce oferă, preţurile practicate, contact), optimizat pentru motoarele de căutare, specialiştii vă sfătuiesc să aveţi în vedere şi comunicarea în mediile sociale (bloguri, forumuri etc.), care aduce succesul pe termen mediu şi lung.
„Reţelele sociale nu sunt marketing agresiv, nici PR, ci dialog“, a declarat Tudor Totolici, strategy consultant la MB Dragan, la o conferinţă organizată recent la Craiova. Potrivit acestuia, comunicarea prin reţele sociale are mai multe avantaje: informarea şi creşterea încrederii actualilor şi potenţialilor clienţi, atragerea unora noi, rezolvarea problemelor la nivel personal cu ei. „Interacţiunea nu înseamnă doar să dai un răspuns, ci trebuie să vă implicaţi în tot procesul. Important este ca subiectul pe care-l aduceţi în discuţie să fie de valoare“, a adăugat Totolici, care a atras atenţia asupra faptului că, atunci când apare o reacţie negativă pe un forum sau pe un blog, aceasta se răspândeşte foarte uşor, astfel că este recomandat să reacţionaţi atunci când omul a avut problema sau la interval scurt.
Marketingul viral
Alt mod de promovare on line este şi marketingul viral. „Acesta implică transmiterea unui mesaj de marketing cu viteză rapidă. Nu e manipulare. Este puterea zvonurilor şi a recomandărilor“, a precizat Adr