Redau mai jos o scrisoare a unui angajat din OTP. Pe scurt, printr-un mail intern, angajatilor OTP care au luat credite in conditii mai avantajoase decat restul clientilor li s-a majorat dobanda in mod unilateral. Asa cum pateste orice client de rand al oricarei alte banci, scrie Dan Popa, pe blogul lui.
Lucrul acesta i-a revoltat pe angajatii bancii, ceea ce e normal. Anormal e ca ei sa protesteze doar cand li se majoreaza lor dobanzile, nu si oricarui alt client. E un fel de 'Dom`ne, am ajuns noi intre noi bancherii sa ne marim dobanzile?'.
Una peste alta, problema trebuie ridicata. Creditele au fost date la costuri care nu au treaba cu actuala criza, dar se invoca tocmai criza pentru cresterea costurilor. E ca si cum vanzatorul de paine care v-a vandut acum o luna o franzela v-ar mai cere azi inca un rest de bani pe acea franzela, pentru ca intre timp a lovit criza.
Iata scrisoarea:
"Buna ziua, as dori sa va semnalez o situatie de incalcare a prevederilor OUG nr.174/2008.
OTP Bank Romania a modificat in mod abuziv dobanzile percepute la creditele in sold ale clientilor - salariati proprii, incepand cu 01.05.2009, desi conform contractelor dar si legislatiei in vigoare nu avea acest drept.
Toti salariatii au fost efectiv obligati sa semneze notificari prin care sunt de acord ca dobanda sa le fie majorata cu 1%, desi in contract era precizata o formula clara, Euribor/Libor + marja %. Practic, banca si-a notificat clientii ca, incepand cu data de 01.05.2009, marja creste cu 1%, Euribor/Libor+marja+1%, contrar prevederilor OUG 174/2008 precum si prevederilor contractuale, care prevad ca orice modificare se face prin acordul partilor, prin act aditional.
De asemenea si OUG mentionata prevede la fel, ca orice modificare trebuie sa se faca numai prin acordul clientului si prin act aditional. Acordu