Camelia Bazac, directorul general al Forza Rossa, importatorul oficial al Ferrari în România, ne-a acordat un interviu în care vorbeşte despre investiţiile companiei, obiectivele şi rezultatele înregistrate până acum şi nu în ultimul rând, despre ce înseamnă din punct de vedere financiar să te afli la volanul unui căluţ cabrat. Capital online: Contextul scăderii numărului de maşini comercializate atât pe plan mondial, cât şi în România aduce cu sine întrebări care
Camelia Bazac, directorul general al Forza Rossa, importatorul oficial al Ferrari în România, ne-a acordat un interviu în care vorbeşte despre investiţiile companiei, obiectivele şi rezultatele înregistrate până acum şi nu în ultimul rând, despre ce înseamnă din punct de vedere financiar să te afli la volanul unui căluţ cabrat.
Capital online: Contextul scăderii numărului de maşini comercializate atât pe plan mondial, cât şi în România aduce cu sine întrebări care vizează în primul rând rezultatele estimate pentru acest an. Cum vedeţi activitatea Ferrari în 2009?
Camelia Bazac: În primul rând, pot spune că Forza Rossa încă nu simte criza. Drept dovadă, pentru anul în curs ne aşteptăm la o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, ţinând cont de faptul că anul acesta vom livra în mod sigur 25 de maşini. De asemenea, estimăm dublarea faţă de 2008 a veniturilor obţinute din activităţile de service şi a celor aduse de Ferrari Shop.
Potenţial de creştere există, pentru că 80% din clienţii Ferrari sunt fideli si îşi upgradează maşinile la un interval de trei sau patru ani.
Totuşi, nu ne gândim la o cotă de piaţă în România pe segmentul maşinilor de lux pentru că vânzările noastre depind în totalitate de cota alocată.
Anul trecut, service-ul şi micuţul magazin pe care îl avem în showroom au generat venituri de circa 500.000 de euro. Tot în 2