Vânzătorii de automobile aplică metode inedite de a-i convinge pe clujeni să achiziţioneze maşinile pe care încearcă să le comercialieze în târg. Volumul tranzacţiilor este extrem de redus, principalul motiv fiind lipsa de bani a potenţialilor clienţi. Nu vând aproape nimic şi totuşi stau din zorii zilei în târgul auto. Peste o mie de ardeleni se înghesuie, săptămânal, la intrarea în Gilău, sperând să aibă noroc şi să găsească cumpărători pentru autoturismele second hand. Clujenii dau buzna în târg, în speranţa de a găsi un autovehicul ieftin sau, după caz, pe măsura pretenţiilor. La finalul zilei, majoritatea vânzătorilor şi cumpărătorilor pleacă nemulţumiţi. Comerţul cu atoturisme second hand e aproape blocat.
„Am întocmit doar trei contracte. Acum un an, făceam zeci. Nu merge nimic”, se plânge Anca Popa, deja plictisită de timpul petrecut degeaba într-o dubă veche, transformată în birou de întocmit acte de vânzare-cumpărare. Câteva sute de metri mai încolo, Szekely Agneta e şi mai mâhnită: „Dacă a făcut trei contracte, să fie fericită. Eu abia am făcut unul, şi acela pentru o amărâtă de Dacie”.
Piaţă „nebună”
Ca să nu rămână cu maşinile „pe stoc”, comercianţii au ajuns chiar să le vândă mai ieftin decât le-au achiziţionat. Un clujean care a cumpărat recent un BMW din Germania, cu 7.700 de euro, cere acum 7.300 de euro. „E foarte «nebună» piaţa. Săptămâna trecută s-a vândut acelaşi tip de maşină cu 11.000 de euro, acum dacă scot 7.000, sunt mulţumit”, spune Attila Tulogdi.
Tot el a găsit o metodă inedită de a atrge clienţi. Pe un Renault Kangoo, a lipit un afiş care sare în ochi tuturor trecătorilor: „Preţ de criză”. Degeaba, însă. Lumea se uită şi trece mai departe. „Se vând foarte greu maşinile. Tinerii, care sunt principalii clienţi în mod normal, nu au bani. Iar cine are bani, nu vrea să îi dea pe maşini