Orice strain care calca pentru prima oara in Romania si care aterizeaza pe aeroportul Baneasa ar trebui sa isi imagineze ca a ajuns intr-o halta de la periferia unui mic oras din Africa. Asta, in cel mai bun caz si daca are imaginatie!
Spatiile inguste, taximetristii agresivi ale caror priviri ascutite nu isi cauta decat viitoarea victima de la care sa fure cat mai mult la fiecare kilometru parcurs, rromii care isi fac veacul in jurul aeroportului si, mai presus de orice, mizeria care se intinde fara speranta pana in cel mai ascuns coltisor al cladirii (si asa invechite si paraginite), toate aceste te arunca intr-un timp si un spatiu stravechi pe care civilizatia le-a ocolit din rasputeri.
Ce ar putea sa creada un strain care vine dintr-o tara civilizata si aterizeaza pe aeroportul Baneasa despre aceste meleaguri? Este drept ca Baneasa este al doilea aeroport al Bucurestiului, dar chiar si asa aici aterizeaza o multime dintre turistii straini. In acest caz, Baneasa se transforma poarta de primire a Romaniei si reprezinta astfel imaginea tarii.
Pana la urma nu trebuie sa ne facem griji prea mari. Niciun strain care a aterizat pe Baneasa si va fi socat de mizeria de acolo isi va mentine parerea si dupa ce va iesi din aeroport.
Nimic nu ii va contrasta in sens pozitiv, oriunde ar merge in oras. Poate doar luxul opulent reprezentat de masinile de pe Dorobanti il va face sa cada putin pe ganduri.
Povestea Baneasa
Aeroportul Baneasa este insa o poveste. O poveste trista, ca orice poveste romaneasca, cu implicatii ale celor mai puternice interese de la cel mai inalt nivel politic si economic.
Pe terenurile care tin de aeroportul Baneasa se bat cei mai influenti afaceristi romani, se intrec cele mai divergente interese politice si se trag cele mai grase spagi.
Casele celor mai desc