* greşeala din subiectul tezei de limba şi literatura română ar putea să afecteze notele elevilor * profesorii brăileni sunt contrariaţi şi îşi fac probleme în legătură cu modalitatea în care tezele sunt corectate, având în vedere eroarea strecurată în enunţ * elevii se plâng de faptul că le-a fost greu să înţeleagă textele la prima vedere, atât la clasa a VII-a, cât şi la clasa a VIII-a * unii profesori consideră că modelele de subiecte pentru teză duc la şablonizarea intelectuală a elevilor
Unii profesori de limba şi literatura română consideră că subiectele pentru teză au fost făcute în pripă, fără nicio preocupare pentru corectitudine, claritate şi accesibilitate, unul dintre argumente fiind chiar greşeala monumentală făcută în textul de la clasa a VIII-a, unde Niţă Ghiţescu s-a transformat în textul elevilor în Ghiţă Niţescu. Ca urmare, textul la prima vedere, şi aşa destul de confuz, pentru că asta chiar a urmărit Caragiale, devine de-a dreptul de neînţeles din cauza greşelii făcute de minister. Mulţi elevi nu au înţeles textul, dar au bănuit că ar fi vorba de corupţie şi au întocmit un text argumentativ pe această temă. Un profesor chiar a remarcat că itemii sunt aproape aceiaşi de anul trecut, schimbat fiind doar textul la prima vedere. În acest condiţii, profesorul Radu Muşat acuză Ministerul Educaţiei că şablonizează intelectual elevii cu astfel de subiecte aproape trase la xerox, an de an.
La clasa a VIII-a, confuzia originală a textului a fost sporită de greşeala ministerului
Subiectele primite de elevi la teza cu subiect unic au avut multe greşeli, nu numai cea flagrantă sesizată de joi după-amiază. La clasa a VIII-a, în textul la prima vedere, în loc de Niţă Ghiţescu a fost trecut Ghiţă Niţescu. Ca urmare, elevii nu prea au înţeles despre ce este vorba în text. Unii mai isteţi au intuit, însă alţii nu, şi dacă nu au scris textul de