EUROPAfest, cel mai mare festival dedicat muzicii de jazz, blues şi pop din România, şi-a deschis porţile joi seară la Sala Auditorium din Bucureşti.
"Muzica răscoleşte toate sentimentele şi, ca şi după o furtună, sufletul, liniştindu-se, devine mai bun, mai îngăduitor, mai nobil", spunea Vasile Conta. Aşa s-a întâmplat joi seară la deschiderea EUROPAfest, când ascultătorii s-au lăsat purtaţi pe aripile muzicii. Acorduri de jazz sau blues le-au răscolit sentimentele, au dăruit vibraţie pe înţelesul fiecărei inimi. "Natura voieşte ca omul să-şi cânte plăcerile şi suferinţele. Prin cântecele sale, el îşi zugrăveşte gândul, năravurile, faptele, într-un cuvânt toată fiinţa sa. Cântecul este o răsfrângere a sufletului său", sublinia şi Constantin Negruzzi. Şi, într-adevăr, artiştii au zugrăvit gânduri şi fapte şi şi-au deschis sufletele prin intermediul aritmeticii sunetelor. Trupa Stelzhamma din Austria a deschis festivalul cu o interpretare modernă a muzicii tradiţionale austriece, cântată într-un ritm alert şi uşor sacadat. Prin acorduri neobişnuite de tubă şi saxofon, muzica lor a fost ca o piesă de teatru cu inedite momente de ironie şi umor.
MĂIESTRIE
A urmat apoi Trio Elf din Germania, numele lor fiind asociat în Germania cu definiţia unui nou stil de muzică, o idee simplă, dar inovatoare, intitulată cel mai sugestiv "acoustic club music". Ei au reuşit prin îmbinarea sensibilităţii romantice a pianului cu fulgerele sonore ale tobelor, stilizate de acorduri de bas, să cucerească auditoriul cu piesa "746".
Sorin Teodor Iancu a încântat publicul cu o interpretare de excepţie a piesei "vals" de Frédéric Chopin şi "Imagine poetică" de Edward Grieg. Gabriel Croitoru & Simina Croitoru, acompaniaţi la pian de Clementina Ciucu, au cântat "Jota Navarra pentru două viori" de Pablo de Sarasate. Constantin Şerban din Franţa a interpre