Fie ca ai un sef greu de multumit sau esti patron la propria ta firma, exista anumite aptitudini de care nu te poti lipsi daca vrei sa ai succes.
Cu siguranta ca ai nevoie de o atitudine pozitiva si de ingeniozitate, insa acestea nu sunt de ajuns. Nicio idee nu inseamna nimic fara actiune, iar pentru actiune ai nevoie de aptitudini.
Unele dintre ele sunt invatate la scoala (desi nu chiar atat de bine), pe altele le "furi" de la colegi iar unele sunt obtinute prin experienta de viata.
Unele aptitudini sunt specifice unor joburi, insa multe pot fi invatate prin multa disciplina si exercitiu, arata BSPCN.
1. Comunicarea in public
Capacitatea de a vorbi in mod clar si persuasiv in fata unui public e necesara la orice loc de munca si este una din cele mai importante abilitati pe care le poti invata singur. Cei care pot convinge publicul au mai multa incredere in fortele proprii si pot vinde orice: produse, idei, viziuni. Pentru cariera, capacitatea de a comunica este totul.
2. Comunicarea in scris
Scrisul iti ofera cam aceleasi avantaje ca si discursul in public: cei care pot sa scrie corect pot sa vanda mult mai usor. Asta nu inseamna numai sa stii gramatica, ci si sa iti poti organiza gandurile si sa transmiti ideile catre publicul tinta intr-un mod eficient.
3. Organizare
Succesul depinde de multe ori de capacitatea de a te concentra asupra unei sarcini care trebuie indeplinite inainte de termenul-limita. Capacitatea de a-ti organiza timpul si productivitatea sunt indispensabile la orice job.
4. Retea sociala
Nu e vorba de prietenii de pe Hi5 si nici macar de clientii si partenerii de afaceri actuali. Sa ai o retea sociala inseamna sa ai capacitatea de a comunica si de a schimba idei cu oamenii din jur in asa fel incat sa inveti de la ei s