» Desi scoaterea epavei trebuie rezolvata in 10 luni, firma desemnata de APDM a reusit sa scoata abia 200 din cele 3.500 tone de metal.
» Administratorul societatii castigatoare a licitat impotriva unor firme in care erau actionari tot el sau fiica sa.
SRL-ul care executa ranflua-rea epavei navei "Transilvania" a reusit sa scoata la suprafata o parte din prova navei, dar lucrarea este in intarziere, pentru ca termenul de 10 luni in care trebuia executata expira pe 25 iunie, iar pana acum au fost scoase doar 200 din cele 3.500 tone de metal. "Prima incercare concreta s-a soldat cu un succes. Au fost scoase prova, pe care se afla numele navei, si un vinci de ancora. Important este ca s-au scos si a reusit asta o firma romaneasca", ne-a declarat directorul APDM Galati, Mihai Ochialbescu.
Din cele 5.160 tone, cat cantarea corpul navei, au mai ramas sub ape 3.500 tone de metal si alte 8.000 tone de aluviuni. Epava afecteaza activitatea portuara pe o distanta de 440 metri de cheu. Este blocata activitatea portuara la danele 18-21.
Licitatii repetate
In iunie 2007, Ministerul Transporturilor a alocat 3,6 milioane euro pentru ranfluarea epavei. In iulie 2007, licitatia a fost ratata din cauza neconformitatii uneia dintre oferte. A doua licitatie, organizata in mai 2008, a fost anulata pentru ca singura firma care s-a prezentat, Superquatro Grup SRL, nu indeplinea conditiile. In iunie 2008, APDM a lansat o selectie a executantului, dar de aceasta data a renuntat la licitatie, mergand pe "negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare". S-au prezentat trei firme. Prima este cea descalificata in mai, Superquatro Grup SRL, o firma se ocupa cu lucrari hidrotehnice si amenajari de cursuri de apa, total diferite de ranfluarea epavelor. Al doilea ofertant a fost Navrom Centrul de Afaceri SA Galati, care se ocupa de ma