Aşa cum era de aşteptat, programul de înnoire a parcului auto, cunoscut sub numele de „Rabla“, eşuează la atingerea obiectivelor stabilite la demararea acestuia. În prima etapă, care se încheie la sfârşitul lunii, ar trebui ca 20.000 de maşini să fie înlocuite, iar nerealizarea obiectivelor este pusă de către oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe baza blocării creditărilor şi neparticipării persoanelor juridice în cadrul programului.
Preşedintele APIA, Ernest Popovici, îşi păstrează optimismul, spunând că „nu este atât de dramatic că nu va fi atinsă cota de 20.000 de maşini din prima etapă“ şi că programul de înnoire a parcului auto din acest an va fi îndeplinit.
„Nu ar fi atât de dramatic că nu va fi atinsă cota de 20.000 de maşini din prima etapă. Problema este că nu ştim ce se va întâmpla în continuare cu importul de maşini second hand şi ce se va întâmpla cu sistemul de creditare. Dacă s-ar dezgheţa creditarea şi persoanele juridice vor intra în program, pentru că şi ele au maşini vechi şi foarte vechi pe care vor să le schimbe, avem toate premisele să credem că programul de înnoire a parcului auto din acest an va fi îndeplinit“, a declarat preşedintele APIA, Ernest Popovici.
Potrivit acestuia, pentru ca firmele să participe la program, este necesară modificarea acestuia la propunerea Administraţiei Fondului de Mediu (AFM).
„Creşterea primei de casare este o idee, dar nu are nici un fundament. Ne-ar conveni tuturor să fie o primă de casare mare, dar aceasta implică nişte planificări bugetare care nu cred că sunt fezabile la ora actuală, în mod realist. Lupta cea mare este ca din a doua etapă să poată accede la program şi persoanele juridice, dar lucrurile nu se mişcă aşa de repede cum ar vrea toată lumea“, a spus Popovici. Preşedintele APIA a subliniat că este de părere că prima etapă a programului de în