Dinamica la trimestru este similara celei inregistrate de producator anul trecut, cand afacerile sale s-au majorat cu 13% fata de valoarea din 2007, ajungand la la 215 mil. lei (58 mil. euro).
„La inceputul acestui an am estimat o crestere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri in 2009 fata de 2008, procent pe care il mentinem si in prezent", a precizat Krzysztof Grabowski, presedinteleTymbark Maspex Romania.
Producatorii de profil activi la nivel local anticipeaza incetinirea cresterii pietei bauturilor racoritoare in acest an, pe fondul inrautatirii mediului economic. Dinamica sectorului ar putea ajunge astfel la un ritm de o singura cifra, dupa ce in anii anteriori avansul a fost de peste 10-15%.
„In acest an, toate cele trei segmente din piata bauturilor racoritoare necarbonatate (juice, nectar si still drink) inregistreaza o usoara crestere comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Pe fondul situatiei economice actuale, consumatorii vor migra mai usor de la un brand la altul", a spus Mihaela Burtoi, senior brand manager al diviziei de sucuri necarbonatate in cadrul Tymbark Maspex Romania.
Managerul Tymbark afirma ca promotiile la comercianti isi cresc importanta, insa pretul nu a devenit unicul criteriu de alegere a unui produs. „Decizia de cumparare se va lua mai mult decat pana acum in fata raftului, influentata fiind de promotiile ofertate de comerciant", a apreciat Mihaela Burtoi.
Compania mizeaza si in acest an pe dezvoltrarea unor segmente de nisa din piata bauturilor racoritoare. Recent, producatorul si-a extins portofoliul prin lansarea apei cu gust de fructe pentru copii, sub brandul Tedi. Produsul este imbuteliat in unitatea companiei inaugurata in urma cu cateva luni la Valenii de Munte (judetul Prahova), prin investitii totale estimate de Tymbark Maspex la 30 mil. euro. Aceasta este a doua fabrica detinuta de grupu