În perioadele economice dificile, importanţa relaţiilor pe care le aveţi cu colaboratorii creşte semnificativ, spunându-şi cuvântul atât în dezvoltarea firmei la care lucraţi, cât şi în carieră.
Chiar dacă s-ar crede că politicile de marketing din această perioadă sunt cele care vă ajută cel mai mult, în realitate, potrivit specialiştilor în resurse umane, relaţia pe care aţi reuşit s-o clădiţi de-a lungul timpului cu colaboratorii este cea care face diferenţa. „Un potenţial client nu va decide să apeleze la produsul sau serviciul dumneavoastră strict pe baza beneficiilor pe care i le prezentaţi, ci va ţine cont şi de încrederea pe care o poate avea în dumneavoastră şi, implicit, în corectitudinea beneficiilor prezentate; adică un aspect ce ţine de relaţia dintre dumneavoastră“, notează www.ele.ro, care avertizează că acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul în care vreţi să vă angajaţi când comunicarea cu echipa şi cu şefii sunt extrem de importante. „Relaţiile de calitate tind să funcţioneze în lumea afacerilor ca un catalizator care amplifică puterea competenţelor dumneavoastră profesionale şi vă permit să le valorificaţi mai bine“, explică specialiştii.
„O relaţie de calitate se cultivă şi se întreţine“
Pentru a avea relaţii de calitate este însă nevoie să investiţi în ele timp, energie şi foarte multă atenţie. „O relaţie de calitate se cultivă şi se întreţine. Staţi de vorbă periodic cu persoanele importante din viaţa dumneavoastră profesională, ieşiţi la prânz împreună, cunoaşteţi-vă reciproc, faceţi schimb de informaţii utile“, vă sfătuiesc specialiştii ele.ro. În acelaşi timp, încercaţi, pe cât posibil, să vă dezvoltaţi abilităţile sociale şi de comunicare. Pentru a reuşi să construiţi relaţii de calitate cu colaboratorii, trebuie să deţineţi foarte bine arta conversaţiei şi ascultarea activă. În plus, trebuie să vă dezvoltaţi si