UniCredit Fleet Management, divizia de leasing operational a grupului UniCredit, care si-a inceput activitatea in aprilie 2007, a ajuns sa administreze o flota de 1.000 de masini, valoarea de achizitie a acestora fiind de circa 10 milioane de euro.
"Pana la sfarsitul anului vrem sa ajungem la o flota de cel putin 1.500 de masini. In timp ce la leasingul financiar cererea s-a diminuat, la leasingul operational cererea creste, pentru ca este un produs de vremuri grele, care salveaza bugete", spune Adrian Petcu, directorul general al UniCredit Fleet Managment.
Leasingul operational inseamna, practic, o inchiriere a masinii si se deosebeste de cel financiar prin faptul ca in rata platita de client sunt cuprinse si costurile de intretinere a flotei, cu asigurarea, rovinieta, asistenta rutiera si alte costuri care tin de administrarea masinilor. Rata platita pentru leasingul operational este deductibila total, in timp ce la leasing financiar se deduce doar TVA si dobanda. De asemenea, pentru masinile folosite in leasing operational clientul nu plateste avans si nu poate cumpara masina la finalul contractului, optiune care exista insa la leasingul financiar.
Daca in ultimii doi ani 80-90% din clientii UniCredit Fleet Management cereau produsul de leasing operational, in prezent circa jumatate din clientii noi cer sale & lease back, ceea ce inseamna ca isi vand masinile catre firma de leasing, iar apoi tot ei le inchiriaza. "Acest produs ii asigura lichiditatea de care are nevoie si o rata fixa lunara de platit. Este foarte cautat, mai ales in aceasta perioada de goana dupa lichiditati", explica Petcu.
Valoarea medie a unei masini din portofoliul UniCredit Fleet Management este de 12.000 de euro fara TVA. In general, compania finanteaza masini de pasageri si vehicule comerciale usoare, iar contractele sunt incheiate pentru perioade de 3-4 ani. Compan