Valoarea de piaţă a principalului operator de transport al mărfurilor pe calea ferată este în continuă scădere. Privatizarea CFR Marfă a trecut de la stadiul de certitudine la cel de deziderat. Statul român a pierdut trenul care îl putea duce către vânzarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă la un preţ bun. Anul trecut, fostul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, estima că privatizarea acestei companii ar putea aduce bugetului circa un miliard de euro,
Valoarea de piaţă a principalului operator de transport al mărfurilor pe calea ferată este în continuă scădere. Privatizarea CFR Marfă a trecut de la stadiul de certitudine la cel de deziderat.
Statul român a pierdut trenul care îl putea duce către vânzarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă la un preţ bun. Anul trecut, fostul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, estima că privatizarea acestei companii ar putea aduce bugetului circa un miliard de euro, însă pierderile înregistrate la sfârşitul anului 2008, dar mai ales scăderea drastică a cotei de piaţă în favoarea operatorilor privaţi au redus substanţial această sumă, făcând ca o astfel de tranzacţie să dispară, pentru moment, din planurile autorităţilor române.
„Nu cred că e cazul să scot CFR Marfă la vânzare acum, când piaţa este jos, pentru că voi primi oferte slabe, care vor fi luate drept criterii peste doi ani, când poate va trece pe profit“, este opinia actualului ministru al transporturilor, Radu Berceanu. Cu toate acestea, intenţia oficialului de a vinde această companie rămâne valabilă, cu condiţia de a o scoate de pe trendul descendent pe care a intrat începând cu 2007. „Acum un an sau doi, valoarea normală de piaţă a CFR Marfă era de 1,5 sau chiar două miliarde de euro. Acum, nu mai pot face o estimare exactă“, a declarat pentru Capital, George Buruiană, directorul general al Servtrans,