Hotelierii din întreaga lume se îndreaptă spre pieţele din est, mai puţin exploatate în acest moment, pentru a-şi redresa afacerile afectate de atitudinea consumatorilor în faţa crizei financiare. Potrivit analiştilor, pieţele emergente ar putea ridica cu cateva procente afacerile lanţurilor hoteliere afectate de situaţia financiară dificilă. "La nivel global, în acest moment cele mai profitabile zone pentru business-ul nostru sunt China, India si Orientul Mijlociu", a declara
Hotelierii din întreaga lume se îndreaptă spre pieţele din est, mai puţin exploatate în acest moment, pentru a-şi redresa afacerile afectate de atitudinea consumatorilor în faţa crizei financiare.
Potrivit analiştilor, pieţele emergente ar putea ridica cu cateva procente afacerile lanţurilor hoteliere afectate de situaţia financiară dificilă.
"La nivel global, în acest moment cele mai profitabile zone pentru business-ul nostru sunt China, India si Orientul Mijlociu", a declarat Ed Fuller, preşedinte si director general al Marriott International.
Astfel, divizia din Statele Unite a Marriott, care opereaza şi sub brandurile Ritz Carlton şi Renaissance, va deschide 130 de hoteluri în următorii patru ani în afara Americii de Nord, majoritatea pe pieţele din China, India şi Emiratele Arabe Unite.
În acelaşi timp, cea mai mare companie hotelieră din Europa, Accor, a anunţat că îşi va tripla numărul de unităţi din Orientul Mijlociu. Grupul are deja 25 de hoteluri Ibis în China şi în acest an va mai deschide încă 20. În următorii ani, ţinta de extindere este de 10 unităţi anual.
Şi Intercontinental Hotel vizează extinderea afacerilor în China. Dacă în acest moment piaţa chineză reprezintă 5% din business-ul grupului, în următorii ani va ajunge la 15 procente.
"Pieţele precum China şi India sunt mai puţin exploatate şi reprezintă, într-adevăr, un motor de creşte