Refuzul medicilor de a prescrie reţete şi lipsa medicamentelor sunt în topul reclamaţiilor primite la „linia fierbinte” a Ministerului Sănătăţii. Sursa: Andrei Spirache
Peste 3.000 de români au reclamat diverse abuzuri în sistemul de sănătate la linia telefonică înfiinţată în luna ianuarie, după ce controalele făcute în mai multe spitale, după „scandalul Slatina”, au arătat deficienţe majore.
Nemulţumiri se leagă, spre exemplu, de refuzul doctorilor de a prescrie reţete gratuite copiilor, de lipsa unor medicamente în farmacii sau spitale, de întârzierea cu care vin ambulanţele sau de conduita pe care unele cadre medicale o au faţă de pacienţi. La numărul gratuit pus la dispoziţie de Ministerul Sănătăţii au sunat însă şi persoane care doreau să primească locuinţe sociale, terenuri sau care îşi uitaseră buletinul la spital.
Din ce în ce mai puţine reclamaţii
Dacă în prima luna de la înfiinţare, mai bine de 2.400 de sesizări au ajuns la MS, între 15 şi 27 aprilie s-au mai primit doar 254 de mesaje şi e-mailuri. „Multe persoane reclamă lipsa unor medicamente din farmacii, probleme legate de asigurările de sănătate, refuzul unor medici de a prescrie reţete gratuite sau probleme legate de vaccinarea la timp a copiilor. Aceste din urmă reclamaţii sunt în curs de investigare”, afirmă medicul Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii.
Mulţi nu oferă date concrete
O parte din nemulţumririle românilor au legătură cu modul în care sunt trataţi de personalul medical din spitale. „Şi aceste cazuri le verificăm şi le sancţionăm, dacă e cazul, însă e un pic mai greu pentru că investigaţiile trebuie făcute cu martori, iar unele situaţii reclamate sunt generale, nu spun concret ziua în care s-au întâmplat. Mulţi refuză să dea datele concrete”, mai spune Raed Arafat.
Linia „Ce te