Urmaşii familiilor domneşti şi boiereşti autohtone şi-au croit, discret, un loc în mediul de afaceri românesc, scrie revista „Capital”. Purtătorii unor nume ca Sturdza, Ghica şi Cantacuzino renovează azi vile şi conace, produc vin, vând cosmetice sau textile ori oferă servicii în telecomunicaţii. Sursa: Razvan Valcaneantu
Cel mai cunoscut dintre nobilii transformaţi în oameni de afaceri este prinţul Dimitrie Sturdza, care deţine participaţii în patru companii româneşti şi în două elveţiene, care ar valora în jur de 100 de milioane de euro, conform unor evaluări realizate în anii precedenţi.
Urmaşii familiei Sturdza au recuperat circa 27.000 de hectare de pădure în Neamţ, dar şi alte proprietăţi în Bucureşti şi în provincie.
O altă afacere cu implicaţii nobiliare se dezvoltă în jurul Hanului lui Manuc. Constantin Şerban Cantacuzino, strănepotul ultimei proprietărese a clădirii, s-a asociat cu un turc pentru renovarea obiectivului. Urmaşii boierilor Lecca şi Giurgea au o grădiniţă şi un studio foto, în timp ce stră-stră-strănepotul Principelui Grigore Ghica oferă „facilităţi de cazare pentru perioade de scurtă durată” în conacul familiei de la Coteşti. Urmaşa familiilor Ştirbey şi Brătianu a adus primele vinuri româneşti la bordul avioanelor Lufthansa, din struguri crescuţi în Podgoria Drăgăşani, iar Dominic de Habsburg, nepotul Reginei Maria, a înfiinţat o firmă pentru administrarea Castelului Bran.
CITIŢI ŞI:
CAPITAL: Marile familii nobiliare şi afacerile lor din România