Dupa ce a incheiat anul 2008 cu afaceri de aproximativ 62,5 milioane euro, in crestere cu peste 14%, compania condusa de Maria Tudor va continua anul acesta specializarea, prin lansarea unei noi divizii, si se va orienta spre largirea portofoliului de clienti.
Wall-Street: Ce rulaje a avut Zenith Media in 2008 si care sunt estimarile pentru 2009?
Maria Tudor: 2008 a continuat sa fie un an bun pentru Zenith. In 2006 si 2007, Zenith Media a fost agentia de media cu cel mai mare rulaj. Sper ca si cele aproximativ 230 mil. de lei (aproximativ 62,5 mil. euro – n.red.) din 2008 sa ne situeze pe o pozitie fruntasa in topul agentiilor de media din Romania.
In privinta anului 2009, sunt in consens cu piata, cu advertiserii. Exista o mare incertitudine in privinta investitiilor in media din acest an, vorbim despre scaderi fata de anul anterior. Noi avem un prim trimestru bun, similar cu anul trecut, dar avem mai multe scenarii si suntem pregatiti pentru orice varianta.
Wall-Street: Care sunt principalele planuri strategice pentru Zenith anul acesta?
Maria Tudor: Fara ca ordinea sa insemne prioritate:
1. Clientii agentiei. Zenith Media a fost si ramane o agentie care livreaza bine. Clientii curenti vor ramane prioritatea noastra si vom fi alaturi de acestia in identificarea celor mai bune, celor mai inspirate si relevante solutii pentru depasirea acestei perioade.
2. NewBiz. In al doilea rand, spre deosebire de anul anterior, cand resursele interne nu ne erau suficiente pentru o strategie activa de New Business, anul acesta raspundem pozitiv invitatiilor la licitatii, propunerilor de colaborare venite din partea diversilor advertiseri din piata.
3. Diversificare. Zenith Media a crezut in digital si a lansat Zed Digital. Avem Zenith Village si oferim servicii non-media, de comunicare prin partnerii nostrii, raspunzand astfel