Sanjay Dalmia, om de afaceri indian, vrea să concureze cu cele mai mari lanţuri de retail din lume, una dintre primele pieţe pe care doreşte să le cucerească fiind România
Oficialii lanţurilor comerciale locale spun că, în ciuda creşterii numărului de hiper şi supermarketuri, este în continuare loc şi pentru concurenţi noi
Miliardarul indian Sanjay Dalmia doreşte să construiască unul dintre cele mai puternice lanţuri de retail din lume, cu vânzări anuale de peste 150 de miliarde de euro, conform Financial Express. Printre primele pieţe pe care vrea să se dezvolte, după India şi Marea Britanie, se numără Polonia şi România, cele mai mari două pieţe (după numărul de locuitori) din Europa Centrală şi de Est, lanţul urmând să ajungă la acest prag de vânzări în următorii cinci ani.
„Pe viitor, motorul de creştere al afacerilor mele va fi retailul. Am început deja în India şi vom începe, în acest an, să ne extindem în întreaga lume”, a declarat omul de afaceri, recunoscut mai ales pentru afacerile sale din industria textilă. Ofensiva asupra retailului mondial va fi lansată cu ajutorul companiei britanice Rosebys, preluată de Dalmia în 2006 contra sumei de circa 40 de milioane de euro.
Jucătorii locali n-au auzit nimic de un nou concurent şi spun că mai e loc pe piaţă
„Dacă ne gândim că în momentul de faţă retailul modern, adică cel din supermarketuri, hipermarketuri, cash&carry sau reţele de tip discount, reprezintă doar 40% din total, cu siguranţă că mai este loc pe piaţă pentru un nou jucător”, ne-a declarat Adrian Manolache, secretar general al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
În momentul de faţă însă, Rosebys, un lanţ de 300 de magazine de textile, este închis din cauza crizei. "Intenţionăm să relansăm Rosebys în Marea Britanie în acest an. Apoi, ne vom îndrepta către Polonia şi România în Europa,