Constructorul auto japonez Suzuki a raportat pentru primele trei luni un câştig operaţional de 10,45 miliarde yeni (106 milioane dolari), în scădere cu 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă a avertizat că profitul s-ar putea reduce cu aproape 90% în perioada aprilie 2009 - martie 2010.Profitul net al companiei a scăzut cu 54% în ultimul trimestru al anului fiscal 2009 (intervalul ianuarie-martie - n.r.), la 5,8 miliarde yeni (59 milioane dolari), potrivit Mediafax. Î
Constructorul auto japonez Suzuki a raportat pentru primele trei luni un câştig operaţional de 10,45 miliarde yeni (106 milioane dolari), în scădere cu 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă a avertizat că profitul s-ar putea reduce cu aproape 90% în perioada aprilie 2009 - martie 2010.
Profitul net al companiei a scăzut cu 54% în ultimul trimestru al anului fiscal 2009 (intervalul ianuarie-martie - n.r.), la 5,8 miliarde yeni (59 milioane dolari), potrivit Mediafax. În perioada analizată, veniturile au coborât cu 27%, la puţin peste 670 miliarde yeni.
Suzuki a anunţat că ar fi înregistrat pierderi dacă vânzările nu ar fi fost susţinute de dezvoltarea de pe piaţa din India.
Constructorul de automobile controlează aproape jumătate din piaţa de auto indiană prin unitatea locală Maruti Suzuki India, ale cărei vânzări au crescut în aprilie pentru a patra lună consecutivă.
Suzuki beneficiază de orientarea populaţiei către segmentul de vehicule mici, cu o capacitate a motorului de 660 centimetri cubi, pe care îl domină, în Japonia, alături de compania Daihatsu, deţinută de Toyota.
Pentru anul fiscal care se va încheia în martie 2010, compania anticipează un profit net de cinci miliarde yeni şi unul operaţional de zece miliarde yeni, mult mai reduse decât nivelurile înregistrate în anul precedent. Aceste rezultate