Angajatii romani sunt mai rationali si si-au ajustat asteptarile cu maturitate la noul context economic. Aceiasi angajati insa isi cer drepturile intr-un context in care vocea lor se face prea putin auzita in companiile pentru care lucreaza, potrivit studiului "Best Employer", realizat de compania de consultanta in resurse umane Hewitt Associates, care a masurat implicarea si gradul de multumire al angajatilor pe un esantion de 13.000 de angajati de pe piata locala.
Unda de soc care a traversat economia globala si care si-a facut simtite efectele pe piata locala spre finalul lui 2008, a dezechilibrat cea mai mare parte din companiile care pana in urma cu cateva luni erau "pe val". Odata cu scaderea vanzarilor, a comenzilor si a bugetelor - in special cele destinate investitiilor si dezvoltarii - cei mai multi dintre liderii din companii au fost nevoiti sa isi redefineasca prioritatile, iar, in unele cazuri, au trecut chiar la strategii de supravietuire - demers inimaginabil cu un an in urma.
"In acest context, o echipa de angajati implicati, motivati sa depuna eforturi pentru a sustine obiectivele companiei si pentru a pune in aplicare noua strategie, constituie un avantaj competitiv si poate reprezenta punctul care face diferenta intre cei care vor supravietui si cei care vor diparea. Cu toate acestea, in astfel de momente tendinta generala este de a reduce costurile, cu prioritate din bugetele de resurse umane. Contradictoriu sau nu, pentru a mentine angajatii implicati reducand totusi semnificativ costurile, se defineste nevoia de a avea un leadership puternic. Astfel, se impune intrebarea: Odata cu schimbarea organizationala trebuie ca liderii sa isi schimbe atitudinea?", spune Monica Carligea, coordonator al studiului pe piata locala.
Metodologie
Studiul realizat de Hewitt Asocciates in Romania a analizat opiniile a aproxima