Restructurarea uneori brutală a activităţii, implicând concedieri şi tăieri de salarii, a fost piatra de încercare pentru manageri în primele luni de criză. Dar ce au învăţat din asta? Controlul cât mai strict al costurilor a fost în centrul atenţiei în primele luni de criză, spun managerii a patru companii cu activităţi în sectoarele cel mai afectate de turbulenţele financiare care au marcat economia globală. Pare simplu, dar nu toţi managerii reuşesc să fie stăp
Restructurarea uneori brutală a activităţii, implicând concedieri şi tăieri de salarii, a fost piatra de încercare pentru manageri în primele luni de criză. Dar ce au învăţat din asta?
Controlul cât mai strict al costurilor a fost în centrul atenţiei în primele luni de criză, spun managerii a patru companii cu activităţi în sectoarele cel mai afectate de turbulenţele financiare care au marcat economia globală. Pare simplu, dar nu toţi managerii reuşesc să fie stăpâni pe situaţie, mărturie fiind numărul mare de falimente din primul trimestru al anului şi schimbările din topul industriilor care înregistrează cel mai mare număr de cazuri de insolvenţă. Dar cei aflaţi la conducerea unor companii din sectoare precum auto, transport, imobiliare sau construcţii au avut parte de provocări profesionale pe care nu şi le imaginau în urmă cu un an, dar, mai ales, nu şi le doreau.
Care a fost cel mai dificil lucru pentru executivi? „Să încerc să previzionez, să evaluez corect, să mă obişnuiesc cu cifre în descreştere şi cu o atmosferă tensionată în rândul colaboratorilor”, mărturiseşte Dragoş Anastasiu, aflat la şefia Eurolines. Omul de afaceri a fost nevoit să schimbe de trei ori bugetul companiei pentru anul în curs.
Bogdan Georgescu, managing partner la Colliers International, spune şi el că a operat o revizuire a bugetului, reducând costurile la un nivel sustenabil, ţinând cont de venitu