Aproximativ 30% din producţia naţională de miere se comercializează "la negru", iar 50% din marfa vândută legal este comercializată de marile reţele de magazine, a declarat pentru NewsIn directorul general al companiei Apidava, Victor Mateş. " Producţia naţională de miere, se ridică la două mii de tone anual. La un preţ de 10 lei pentru un kilogram din 20 de milioane de lei, fiscalizat se vinde miere în valoare de doar de 14 milioane lei. Mulţi din sector preferă să comercializeze la poarta fermei sau la marginea drumului, fără a plăti taxe. De asemenea, acest fenomen se manifestă şi din cauză că mulţi au clienţi fideli, care vin şi cumpără chiar de la producător ", a mai spus Mateş.
Victor Mateş a explicat că pe piaţa mierii din România s-a înregistrat în ultimii ani o orientare spre comercializarea acestui produs în marile magazine. Astfel se efectuează 50% din totalul vânzărilor fiscalizate, restul se vinde prin intermediul asociaţiilor famialiale.
" În condiţii de criză şi de devalorizare a monedei naţionale, vânzările pe piaţa mierii au scăzut cu până la 25% în lunile ianuarie şi februarie 2009, faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut ", a spus Mateş.
Potrivit acestuia, în România, consumul de miere este de aproximativ 400 de grame anual pe cap de locuitor, o valoare de 10 ori mai mică faţă de majoritatea ţărilor europene.