Parlamentul European a iniţiat o campanie publicitară în toată Europa cu temele propuse pentru alegerile din 7 iunie, motivată oficial de evitarea chestiunilor interne în dezbaterea electorală. În Franţa, campania se deschide cu dezbaterea privind aderarea Turciei. În România, cu Jos Băsescu.
Pentru cine mai spera că România va da, în sfârşit, un test de maturitate şi va aborda problematica europeană, debutul campaniei a lămurit definitiv lucrurile. Rămânem nu doar ţara în care oamenii se calcă în picioare pentru micii lui Vanghelie şi o pereche de ochelari canadieni for free, în care televiziunile nu au depăşit nivelul Adomniţei pe scara prostiei, iar moderatorii încurcă Bruxellesul cu Strasbourgul, în timp ce politicienii-candidaţi sunt convinşi că impostura nu le va fi dectatată în PE, dar şi acea ţară care, iată, are talentul unic de a substitui prezidenţialele europarlamentarelor. Pentru că, să fim realişti, partidele pregătesc acum un mare exit-poll prezidenţial, în funcţie de care îşi vor ajusta politicile, negocierile şi candidaţii pentru la toamnă.
Singurul proiect coerent al PSD şi PNL, aşa cum s-a văzut din discursurile declamate în microfoanele lansării candidaţilor, este schimbarea lui Traian Băsescu cu orice preţ. Programul european al lui Mircea Geoană s-a rezumat la: Acest an, atât de important pentru noi, trebuie să reprezinte şi sfârşitul regimului Băsescu. Crin Antonescu a promis ferm că nu va lăsa această campanie discuţiilor despre PE şi că îl va face pe chelnerul Băsescu să achite nota de plată. Cât despre deschizătoarea listei liberale, Norica Nicolai, ea ştie una şi bună, reeditarea 322. Putem genera o coaliţie a cetăţeanului împotriva dezbinării, împotriva lui Traian Băsescu şi a celor care îl sprijină, de frică sau de interes. Şi parcă pentru a le da adversarilor ghes în această direcţie, Băsescu a ieşit din am