Scuderia Ferrari anunţă că s-ar putea retrage din Marele Circ, începând cu 2010, dacă se vor păstra restricţiile actuale privind bugetul pe care fiecare echipă îl poate aloca. De asemenea, Toyota şi Red Bull ameninţă cu retragerea din competiţie dacă nu va fi anulat acest plafon, ce interzice unei echipe să cheltuiască mai mult de 40 de milioane de lire sterline. Ideea îi aparţine lui Max Mosley, preşedintele FIA, care doreşte, astfel, să încurajeze echi
Scuderia Ferrari anunţă că s-ar putea retrage din Marele Circ, începând cu 2010, dacă se vor păstra restricţiile actuale privind bugetul pe care fiecare echipă îl poate aloca. De asemenea, Toyota şi Red Bull ameninţă cu retragerea din competiţie dacă nu va fi anulat acest plafon, ce interzice unei echipe să cheltuiască mai mult de 40 de milioane de lire sterline. Ideea îi aparţine lui Max Mosley, preşedintele FIA, care doreşte, astfel, să încurajeze echipe noi să ia parte la competiţie. Într-un comunicat oficial al Ferrari se subliniază ca scuderia nu intenţionează să mai participe în sezonul 2010, primul sezon în care vor fi introduse două seturi de reglementări, atât de ordin tehnic, căt şi de ordin economic. Italienii susţin că tradiţia de a participa timp de 60 de ani la Marele Circ riscă să fie întreruptă de nişte legi arbitrare, ce nu au nimic în comun cu ideea de competiţie si performanţă. Nu este prima dată când Ferrari "se supără" şi ameninţă cu retragerea. Încă din luna octombrie a anului trecut, italienii s-au opus vehement deciziei preşedintelui FIA de a introduce obligativitatea folosirii aceluiaşi tip de motor - standard pentru toate echipele. "Formula 1 poate supravieţui fără Ferrari, însă acest lucru ar fi foarte, foarte trist", a declarat Max Mosley. La rândul sau, Bernie Ecclestone, cel care a transformat F1 dintr-o competiţie locală într-o afacere de mai multe miliarde de dolari anual a dec