- Diverse - nr. 301 / 12 Mai, 2009 Zilnic, pe toate strazile din oras, pot fi vazute circuland biciclete. E un obicei bun, deoarece mersul pe bicicleta nu este doar un sistem de deplasare, mai rapid decat mersul pe jos, ci si un sport. Astfel, intr-un mod involuntar, are de castigat cel care prefera acest mijloc de locomotie. Dar circulatia bicicletelor pe strazi, uneori, sau aproape mereu, ii incomodeaza pe ceilalti participanti la trafic si de aici, pe un fond de nervi, pornesc restul problemelor. La fel de adevarat este ca mersul pe bicicleta nu necesita vreun curs de initiere, nu necesita instruire si nici absolvirea unei scoli, sau in cele din urma obtinerea permisului de circulatie in urma absolvirii unui examen. Nu se impun nici restrictii in privinta consumului de alcool. In aceste conditii, multi biciclisti incalca regulile elementare de circulatie rutiera si se expun pericolelor de accidentare. Daca circulatia lor pe strazi este mai degraba riscanta, biciclistii si-au gasit adapostul si circula aproape nestanjeniti pe trotuare, printre pietoni. De aceasta data, pietonii sunt cei expusi pericolelor de accidentare, iar biciclistii prefera acest transfer de risc, de pe strazi (pe seama lor), pe trotuare (pe seama pietonilor). Indiferent de varsta lor, biciclistii nu doar ca fac slalomuri printre pietoni, dar ii mai si claxoneaza, afisand un tupeu fara limite. Avand in vedere ca toate aspectele privind circulatia pe drumurile publice sunt reglementate prin legislatie, ar fi interesant de aflat care articol de lege permite circulatia bicicletelor, dar si a motocicletelor si a masinilor pe trotuare, avand in vedere ca elanul i-a cuprins si pe cei situati in alte categorii de mijloace de locomotie. Poate ca vom afla raspunsul corect la intrebarea: cu bicicleta pe trotuar se circula calare pe ea, sau pe langa ea? Deocamdata avem raspunsul prin practica de zi cu zi