Băncile ar trebui să îşi concentreze atenţia asupra restructurării şi a colectărilor creditelor neperformante, având în vedere pierderile tot mai mari care afectează veniturile şi ameninţă nivelele de capitalizare, se arată într-un raport prezentat de firma Oliver Wyman. Creditele neperformante cresc rapid în România, iar analiştii bancari se aşteaptă la un nivel maxim între 10 şi 20%, potrivit evaluărilor companiei Oliver Wyman, incluse în raportul „Collecti
Băncile ar trebui să îşi concentreze atenţia asupra restructurării şi a colectărilor creditelor neperformante, având în vedere pierderile tot mai mari care afectează veniturile şi ameninţă nivelele de capitalizare, se arată într-un raport prezentat de firma Oliver Wyman.
Creditele neperformante cresc rapid în România, iar analiştii bancari se aşteaptă la un nivel maxim între 10 şi 20%, potrivit evaluărilor companiei Oliver Wyman, incluse în raportul „Collections operations – From insight to results”.
Îmbunătăţirea performanţei colectării poate aduce câştiguri foarte mari: 1-2 miliarde RON numai din colectările de la persoane fizice, sustine Robert Maciejko, Director Executiv şi Preşedinte pentru Europa Centrală şi de Est la Oliver Wyman.
Raportul companiei arată că până şi băncile bine gestionate, care duc o politică precaută a creditelor, suferă de o creştere spectaculoasă a ratei de neplată şi trebuie să îşi reevalueze activităţile în timp de criză. Activităţile uzuale de colectare nu mai dau rezultate: capacitatea este limitată, iar viteza de execuţie este critică.
Acţiuni pe termen scurtAcordarea de prioritate colectării de la anumiţi clienţi, prin tehnici de segmentare şi utilizarea de diverse metode cantitativeMobilizarea resurselor umane specializate pentru colectăriRevizuirea proceselor de colectareSistematizarea si optimizarea operaţiilor pe diverse canale de colectare (i