Google, gigantul online care administreaza motorul de cautare pe Internet cu acelasi nume, a lansat prima campanie de publicitate dedicata micului ecran si creata special pentru a promova browser-ul Chrome.
Campania a inceput deja, iar reclama poate fi vizionata la televizor in Statele Unite, potrivit Guardian.com.
Scopul reclamei lansate de Google special pentru TV este de a atrage atentia asupra browser-ului Chrome, lansat in septembrie anul trecut, intr-o incercare de a concura cu rivalii Internet Explorer sau cu Mozilla Firefox.
In trecut, compania a evitat marketing-ul traditional sau promovarea prin metode clasice, de tipul acesteia, iar acest lucru s-a intamplat tocmai pentru ca Google a reusit, de-a lungul timpului, sa devina unul din cele mai cunoscute branduri la nivel global, doar prin tehnica de “word of mouth” (din vorba in vorba).
Fata de competitorii sai, Chrome a dat gres in obtinerea unei cote de piata bune, asa cum era de asteptat cand s-a lansat.
Ultimele studii realizate de Net Applications arata ca Internet Explorer a castigat o cota de 66% din piata si ca Mozilla Firefox a muscat din felia detinuta de IE cateva procente, intrucat, in perioadele de scadere ale browser-ului Microsoft, a fost utilizat de 22% din utilizatorii de Internet, iar programul Safari (Apple) a ajuns pe a treia pozitie in top, cu 8 procente.
Chrome are, in prezent, doar 1,4% din utilizatorii de Internet, astfel incat ramane de vazut dimensiunea audientei atrasa de reclama celor de la Google.
Spotul publicitar are o coloana sonora, insa nu are si un vorbitor si nu transmite nici un mesaj pana la sfarsitul reclamei, mesaj care indeamna telespectatorii sa utilizeze browser-ul - “Install Google Chrome”. De asemenea, in reclama de 30 de secunde animata de un copil care se joaca brick si rearanjeaza o fereastra astfel incat aceasta sa arat