Mai putin de 50% dintre angajatii companiilor din Romania fac aprecieri pozitive asupra relatiei dintre manageri si angajati, a comunicarii, a corectitudinii remuneratiei salariale si a politicilor de dezvoltare a carierei, arata studiul “Best Employers”, realizat de compania de consultanta in resurse umane Hewitt Asociates si Monday Insight, partenerul sau strategic in Romania, care a incercat sa masoare implicarea si gradul de multumire al angajatilor.
Din toamna anului 2008, de cand mediul de afaceri romanesc resimte unda crizei, companiile au incercat sa se adapteze prin schimbarea politicilor de business si a celor de HR. Top managerii si specialistii in resurse umane erau sfatuiti de catre experti sa mizeze pe capitalul uman, sa isi implice angajatii in decizii si, cel mai important, sa comunice eficient evolutia politicii de business si a remuneratiei, toate pentru a fideliza angajatii pe termen lung.
Cu toate acestea, rezultatele studiului Best Employers, efectuat pe 50 de companii – atat IMM, cat si multinationale - si aproape 13.000 de respondenti, dintre care 417 top manageri, indica discrepante semnificative intre perceptia managerilor si a angajatilor asupra comunicarii, evaluarii si remunerarii personalului.
Astfel, in cazul a 40 din 50 de companii, pe care Hewitt Asociates nu le apreciaza ca fiind Best Employers, 38% dintre angajati considera ca organizatia promoveaza personalul cel mai bine pregatit, fata de 64% dintre managerii care sustin acelasi lucru. Mai mult, doar 32% din angajati cred ca performanta este parametrul principal in ceea ce priveste politica de remuneratie, in timp ce 54% dintre manageri declara ca rezultatele angajatului sunt primordiale in privinta salariului.
Referitor la gradul de transparenta si deschidere a conducerii fata de angajati, 52% din personal resimte distanta ierarhica, iar peste 70% dintre