- Comentariu - nr. 302 / 13 Mai, 2009 Treptat, romanii intra "in rand cu lumea" si la consumul de bere. Conform Asociatiei "Berarii Romaniei", in primul trimestru al anului 2009, vanzarile au ajuns la 2,54 milioane de hectolitri de bere, cu 37% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. "Berarii" cred, pe baza cresterii, an de an, a consumului, ca lichidul cu pricina a incetat sa mai fie un produs de sezon, ca romanii aleg berea indiferent de conditiile meteorologice. De ce? Pentru ca acest produs este 100% natural si este potrivit pentru toate momentele de consum. Ca atare, fata de 2008, consumul mediu de bere a crescut cu 16%, pana la 81 de litri pe cap de locuitor in prezent. Ca o curiozitate, ambalajul de sticla al berii ramane preferatul romanilor, berea la sticla reprezentand 46,2% din totalul vanzarilor. Or, cum berea a devenit o afacere rentabila, membrii Asociatiei si-au permis sa investeasca peste 550 de milioane de europana in prezent, contribuind, totodata, cu peste 200 de milioane de euro la bugetul de stat. Pentru ca nu mai construieste benzinarii, Statii de la micii benzinari, cu brandul LukOil!? In perioada de criza, LukOil Romania, membra a LukOil din Rusia, isi schimba strategia. Cum? Inchiriind 25 de statii de la micii benzinari, in 2009, a declarat directorul general al companiei, Constantin Tampiza, citat de NewsIn. "Am decis sa inchiriem in acest an 25 de statii de la micii benzinari, pentru ca nu mai avem bani sa construim altele noi. Vrem sa ne acoperim pierderile de vanzari pe statie si sa atingem rezultatele din 2008", a explicat Tampiza. Acesta a mai spus ca va plati chiria in functie de vanzarile pe fiecare statie. "Benzinariile vor avea brandul LukOil, carburantii companiei si salariatii vor fi tot ai companiei", a declarat oficialul LukOil. Pana acum, LukOil Romania a inchiriat trei statii, in Caras-Severin, Botosani si G